Caterpillar 226B3 - Tesztelés
Munkagép teszt
Gép gyártmány: | Caterpillar | |
Gép típus: | 226B3 | |
Évjárat: | 2012 |
Bevezető:
A tesztben szereplő gépet konkurens gyártmányok azonos kategóriájú gépeivel hasonlítjuk össze. A GEHL SL 4640 E; a CASE SR175; a JCB160 2. szériájával; és a BOBCAT S510-es csúszó kormányzású rakodógépekkel.
Összehasonlítás, határértékeinek elemzése:
Leírás | Mértékegység | CATERPILLAR 226B3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Motor | (cm3 - Ford/perc - Turbó) | 2200 - 3000 - Turbó | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Motor teljesítmény | (Le) | 61 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Has magasság | (mm) | 195 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üzemanyag tartály | (L) | 58 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Névleges teherbírás | (Kg) | 680 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üzemkész tömeg | (Kg) | 2641 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Maximális sebesség | (Km/h) | 12,7 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hidraulika teljesítmény | (L - Bar -Le) | 61 - 230 - 31,1 |
= | Előny a tesztben szereplő gépekkel szemben | ||||||||||||||||||||||||
= | Hátrány a tesztben szereplő gépekkel szemben |
Előny
Motor teljesítmény:
Hidrosztatikus hajtású gép révén, a maximális motorerő csak annyit jelent, hogy a motor leadott maximális teljesítménye, ez megoszlik a menetelés és a hidraulika között. A tolóerő, és a hidraulikának a teljesítményét a beépített szivattyúk, és hidromotorok teljesítménye, és a szabályozó környezet ellenállása határozza meg. Nagy teljesítményű hidraulikus munkaeszköz alkalmazása nélkül nem képes kihasználni a teljesítmény előnyét.
Has magasság:
A kategória legnagyobb has magasságával rendelkezik, ami nagy előny egyenetlen talajon, padkára hajtás, vagy küszöbön való áthajtásnál. A teljesen síkfelület viszont sárban, nyomvályús felakadásnál megnehezíti a kiszabadulást. (Olyan hatása lesz, mint a tapadókorong.)
Maximális sebesség:
Alapfelszereltségben, mint a többi gép is egy sebességes hajtásrendszerrel van ellátva. Ennek a fokozatnak a csúcsteljesítménye a leggyorsabb géppé teszi a tesztelt gépek között. Nagy területű telephelyeken való közlekedésnél mindenképpen előny.
Hidraulika teljesítmény:
Ebben az esetben is az alapfelszereltségű szivattyú adatait tüntettük fel, felárért kérhető nagyobb szállítási térfogatú szivattyú. Ezek az értékek nem kiemelkedőek, de az öt tesztalanyunk között a 2. helyhez elegendők. Mondhatjuk átlagon felüli.
Hátrány
Motor:
A 2 200 cm3-s űrtartalom az átlagos, de a 3 000-es motorfordulat az kategórián belül a legmagasabb. A maximális teljesítmény eléréshez még turbót is szereltek rá, így nem a leg üzemanyag takarékosabb modell.
Üzemanyag tartály:
Volt tőle kisebb térfogattal rendelkező típus is, (1 literrel) de a legnagyobb motor teljesítménnyel rendelkező modellnél ez könnyen vezethet sűrű tankoláshoz, ami termelő munkaóra veszteséget jelent.
Névleges teherbírás: A 680 Kg terhelhetőség átlagon aluli. Opcionális kiegészítőként 2db pótsúlyt lehet felszerelni az alváz hátsó részére, és így 726 Kg-ra növelhető az emelési kapacitás. A magasabb értékkel az öt tesztelt gépből 3. a súlyemelési versenyben.
Üzemkész tömeg:
A gép súlya szintén nem a legkisebb, de jó értéknek számít. Viszont számolva az emelési teljesítménnyel, akkor rájöhetünk, hogy kicsivel átlag alatt marad. (pótsúlyozással, valamivel rontja az értéket.)
Felépítés:
Az gém kialakítás, radiális emelést tesz lehetővé (a/100-es fénykép), ami a legegyszerűbb megoldás, viszont emeléskor, a teher egy körívet ír le, így először távolodik az alátámasztási ponttól, felső végálláshoz közelítve a kabin felé mozog. A motor hosszanti elrendezésű (a/101-es fénykép), ami a súlypontot a gép középpontja felé tolja. A motortér zsúfolt, de rutinnal, minden egy helyről hozzáférhető. A sík has páncél hátul 26°-ot tér el a vízszintestől (a/102-es fénykép), a könnyebb rámpára felhajtás érdekében. A kerék és az alváz távolsága elegendő a takarításhoz (a/103-es fénykép), de a zsineg feltekeredés ellen nincs védelem.
(a/100) Radiális gémemelés
(a/101) Motortér
(a/102) Alváz kialakítás
(a/103) Kerék elhelyezés
Teljesítmény:
Saját gyártású Tier 4-es motorral szerelt (a/101-es fénykép). A nagy teljesítményű motor erőleadását a szivattyúk és hidromotorok mellett az abroncsok tapadása is meghatározza. Mint a legtöbb hasonló kategóriájú gépen ezen is 10x16,5"-os mértet biztosítja a kapaszkodó képességet (a/104-es fénykép). A nagyobb teherbírás érdekében ajánlott az utólag is felszerelhető pótsúly (a/105-es fénykép). A felszakító erő a két billentő munkahengernek és a nagy hidraulika teljesítménynek köszönhetően jónak számít.
(a/104) Oldalnézet
(a/105) Pótsúly
Sérülékenység:
A munkahengerek védelme átlagos, nehezen megoldható. A lámpák elől és hátul is a lehulló törmeléknek, és eakadásnak vannak kitéve (a/107-es fénykép). A helyben való megfordulásnál nagyon pozitív dolog hogy a motorházfedél íves, így követi a fordulás ívét, de az üzemi lámpákat méllyebbre kellett volna sűllyeszteni, mert így a visszacsapódó ágak, ajtók sérülést okozhatnak(a/107-es fénykép). A motorteret és a kabint összekötő kábelköteg erdészeti munkáknál, nem védet a beakadás ellen(a/106-es fénykép). És az egerek számára is könnyen egközelíthető. A kihelyezett hidraulika csatlakozók cseppmentes tömbösített kivitelűek, automatikusan nyomásmentesítő résekkel, de a beakadás elleni védelme nem megfelelő (a/108-es fénykép), egyenes csatlakozókkal való csatlakozásnál a csövek védelme sem megoldott (a/104-es fénykép).
(a/106) Kábelköteg
(a/107) Hátsó kialakítás
(a/108) Hidraulika csatlakozók
(a/109) Üzemanyag beöntő nyílás
Kezelhetőség:
A motortér hozzáférhetősége korlátozott, de hozzáértők számára elegendő. A hűtésre szolgáló levegő áramlása a motortérből a felfelé a hűtőkön keresztül történik. Ez a megoldás beszívja a motortérbe a környezetéből a port, és a lerakódott piszkot a hűtőn keresztül fújja. Nagyon meleg környezetben a motortérben felmelegedő levegő nem nyújt elegendő hűtést, így gyakrabban kell megállni portalanítani. A tankolást és a tisztántartást kicsit megnehezíti az emelő munkahenger mögött elrejtett üzemanyag beöntő nyílás (a/109-es fénykép). A gépkezelő védelmét a kabin teljesen ellátja, és minden EU. előírásnak megfelel, viszont a külső fix rács megakadályozza az oldalsó szélvédő tisztán tatását (a/110-es fénykép). A be és kiszállást picit nehézkessé teszi az ajtó szűkülő alsó része és a gém merevítés (a/111-es fénykép). A kabin hangszigetelt, felszereltsége komfortos, könnyen tisztítható műanyagokból áll. A joystick elrendezés fix, a rugózott ülés súly arányában feszíthető, a rázkódás kiküszöbölése érdekében, hosszaztni állítási lehetőség van (a/112-es fénykép). A klíma opcionálisan kérhető. Szemmagassági rakodásnál a gémmerevítés nagyon eltakarja a kilátást (a/113-es fénykép), eső esetén ablaktörlőlapát hossza miatt a törölt terület alacsony.
(a/110) Oldal ablak kialakítás
(a/112) Kabin
(a/111) Ajtónyílás
(a/113) Rakodás platóra (középen a kék a raklap)
A tesztet a független Munkagép Monitor készítette. A tesztben szereplő gépek adataiért, részletes összehasonlításért, gyártói prospektusért, képekért videókért, statisztikákért keresse fel a weblapunkat.
A teszt elkészítéséhez anyagot, az internetről töltöttünk le.
Aktualitások
Akciós kanálkörmök
Akciósan vásárolhat tartós, kanálkörmöt rakodókhoz, kotrókhoz. JCB, CATERPILLAR, KOMATSU, NEW HOLLAND, CASE, FIAT-KOBELCO Körömcsavarok, ekecsavarok, anyák, vágóélekhez, dózerekhez.
500HB keménységű vágóélek még ma!
A legjobb minőségű 1 és 2 élű vágóélek.
500HB keménységgel, méretre vágva, igény esetén fúrva és süllyesztve.
Minden géptípusra egyedi gyártással.
Okada 1500 AKCIÓ!!!
Japán 1024Kg-os hidraulikus bontókalapács 2 év garanciával. kedvezményes áron a készlet erejéig
Alumínium rámpák 11t-ig
Kiváló minőségű alumínium rámpák akciós áron CE. minősítéssel, a készlet erejéig.